Al-Iman Islamitische Basisschool

Stichting Noor heeft een viertal basisscholen op Islamitische grondslag. Basisschool Al Iman is de eerste door het bestuur opgerichte Islamitische basisschool. In augustus 2005 kwamen daar tegelijk twee scholen bij: Basisschool Al Ihsaan te Lelystad en Basisschool Al Islaam te Hilversum. De Islamitische Basisschool Al Hambra is in augustus 2009 opgericht. Stichting Noor staat voor kwalitatief goed Nederlands onderwijs.

Op de scholen wordt gewerkt volgens de nieuwste onderwijskundige, pedagogische en didactische inzichten. Wij nemen de Quran en de Soennah als richtsnoer voor ons onderwijs en het onderwijskundig handelen. De basisscholen van Stichting Noor streven naar de ontwikkeling van de leerlingen in de waarden van een moslim waarbij eerlijkheid, mededogen, respect voor zichzelf en voor anderen en de acceptatie van verschillen centraal staan.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Al-Iman Islamitische Basisschool

• Les