Het Spectrum Openbare Basisschool

Gesloten (vr 08.30 - 12.00)

Toon openingstijden

basisscholen - Het Spectrum Openbare Basisschool - kaartoverzicht

Het Spectrum Openbare Basisschool

Basisschool het Spectrum vindt u in de Regenboogbuurt in Almere-Buiten. Aan de hand van bewezen methodes bieden we onderwijs, dat zoveel mogelijk wordt afgestemd op de onderwijsbehoefte van het kind. We willen dat uw kind kennis en vaardigheden opdoet waarbij de mogelijkheden optimaal worden benut. Leren, zelfstandigheidontwikkeling, duidelijke normen en waarden, samenwerken en zorg zijn onze pijlers, met taal als extra accent.

Wij vinden het belangrijk dat kinderen leren samenwerken. We proberen ze op te voeden tot mensen die durven en in staat zijn om, liefst gezamenlijk, verantwoordelijkheden op zich te nemen en dus ook rekening te houden met anderen. Dat doen we onder andere met vormen van samenwerkend leren. "Tutoring", wat zoveel wil zeggen dat kinderen uit de bovenbouw helpen met het oefenen en het ontdekken van zaken door jongste kinderen.

Het Spectrum staat voor leren met een accent op taal. Taal is de basis, je hebt het bij alles nodig. Met taal kom je verder in het leven.
We leggen die goede basis door dagelijks veel aan woordenschatonderwijs te doen. Het dagelijkse taalaanbod is uitgebreid met projecten waarin taal ook een belangrijke rol speelt.

Op het Spectrum hebben wij speciale groepen voor kinderen met ernstige spraak- en/of taalmoeilijkheden (ESM) in de leeftijd van 4 tot en met 12 jaar (groep 1 t/m 8). De speciale groepen zijn opgezet als model “groep-in-school” van de stichting Gewoon Anders. Doel van dit project is om kinderen met een handicap of stoornis samen met andere kinderen onderwijs te laten volgen op een school voor regulier basisonderwijs.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Het Spectrum Openbare Basisschool

• Inschrijven via de website
  • Begeleidingsmogelijkheden voor kinderen met taalproblemen
  • Kunst- en cultuur activiteiten (2x per jaar)