De Dubbelster Openbare Basisschool

Gesloten (vr 08.30 - 12.00)

Toon openingstijden

basisscholen - De Dubbelster Openbare Basisschool - kaartoverzicht

De Dubbelster Openbare Basisschool

De Dubbelster is een openbare basisschool en voorop staat bij ons een veilig schoolklimaat. Respect, acceptatie, tolerantie, vriendschap, begrip en zorg voor elkaar zijn speerpunten. Vanaf het moment, dat de kinderen bij ons op school komen, werken wij met hen aan deze waarden en normen. Hiervoor gebruiken wij o.a. 15 kaarten met sociale gedragsaspecten, prentenboeken over hoe je omgaat met gevoelens en lessen uit de methode “Beter omgaan met jezelf en de ander”. Wij leren kinderen zich te uiten, kritische vragen te stellen en we besteden veel aandacht aan sociale situaties in school en in de maatschappij.

De Dubbelster probeert Passend Onderwijs te bieden aan al haar leerlingen. Op het moment, dat leerkrachten aangeven dat een leerling misschien meer of andere hulp nodig heeft, dan kan de school de leerling aanmelden bij het ZAT (Zorg Advies Team). Het ZAT is onderdeel van het NIS (Nieuw Interzuilair
Samenwerkingsverband), waar alle scholen in de regio bij aangesloten zijn. Vanuit het ZAT wordt door daarvoor opgeleide mensen samen met ouders en school gekeken, welke hulp of ondersteuning nodig is. Het streven is om kinderen zoveel mogelijk op de eigen school te begeleiden. Ook maakt de school
bij de begeleiding van dyslectische kinderen gebruik van Het Leespaleis; speciaal daarvoor opgeleide leerkrachten komen onder schooltijd op school kinderen ondersteunen bij het leesproces.
Als het organiseren van adequate hulp op school niet realiseerbaar is en de leerling heeft meer/andere begeleiding nodig, dan wordt samen met ouders gekeken naar een meer passende onderwijssetting.

• Online contactformulier

Gesloten