Geopend tot 15.15

basisscholen - De Christelijke Basisschool Mandebrink - kaartoverzicht

De Christelijke Basisschool Mandebrink

De christelijke basisschool “De Mandebrink”

De Mandebrink is een christelijke school voor basisonderwijs, behorende tot de Stichting De Tjongerwerven Christelijk Primair Onderwijs. Deze stichting telt 12 scholen verdeeld over drie gemeenten, nl. Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Heerenveen.

De oorspronkelijke vereniging, de Vereniging voor Protestants Christelijk Lager Onderwijs te Appelscha werd in 1911 opgericht. Aan de Vaart werd een school gebouwd waar Christelijk Onderwijs gegeven mocht worden. In 1953 is deze school verbouwd. In 1978 werd de huidige school, "De Mandebrink" geopend en werd de "oude" school aan de Vaart gesloopt. Vanaf 1985 bestaat de lagere school niet meer, want kleuterschool en lagere school vormen nu samen de basisschool. Hier wordt onderwijs gegeven aan kinderen van vier tot en met twaalf jaar.

Van harte welkom op de website van CBS De Mandebrink te Appelscha. Op deze site vindt u veel informatie over onze school. In de nieuwsbrief, de Mandekrant kunt u steeds het laatste nieuws lezen. In het archief staan de al eerder verschenen Mandekranten van dit schooljaar. Onder “onze school” staat belangrijke informatie voor als uw kind naar school gaat. Ook staat daar op welke manier u onze school kunt bereiken. Dit kan door gewoon een bezoekje te brengen of telefonisch, per e-mail of via deze site.

Expertises

Sluit om 15.15