De Schakel CBS

Onze zorg
In de loop der jaren vertrouwt u uw kind zo’n 8000 uur toe aan de zorg van de juffen en de meester van de basis-school. Dit is een belangrijk deel van een kinderleven. Een basisschool kies je daarom met zorg.

Prachtig gelegen
De Schakel is een Protestants Christelijke Basisschool, waar de kinderen vanaf vier jaar welkom zijn.
De school is schitterend gelegen, net buiten de bebouwde kom van Mariënberg. We beschikken over een nieuw gebouw, dat speels is opgezet en ingericht. Rondom de school is een gezellig speelplein voor zowel jongere als oudere kinderen en een sportveld.

Inspiratie
Wij werken als Christelijke Basisschool vanuit het geloof in God en de bijbel, waar Jezus onze inspiratiebron is. Onze manier van werken is erop gericht, dat uw kind met plezier naar school gaat. Een veilige omgeving, orde en regelmaat zijn basisvoorwaarden om dit te bereiken en om elk kind tot zijn recht te laten komen.

Onderwijs op maat
De leerkrachten doen er alles aan, om in een goede sfeer, uit uw kind te halen wat erin zit. “Kwaliteit op maat” staat in ons onderwijs hoog in het vaandel. Deze kwaliteit kunnen wij leveren door elk kind afzonderlijk te volgen in zijn of haar ontwikkeling van groep 1 t\m 8. Hierdoor zijn wij in staat tijdig in te grijpen, wanneer het kind even wat extra hulp nodig heeft.

Naar zelfstandigheid
Op een schooldag zijn er veel klassikale momenten in de combinatiegroep. Daarnaast richt de leerkracht zich natuurlijk tot de verschillende groepen afzonderlijk. Hierbij doen we een beroep op de zelfstandigheid van de kinderen, een proces dat spelenderwijs begint bij de allerjongsten.

Het gebouw
Onze school is speels en knus opgezet. Op de begane grond vindt u 4 leslokalen, een speellokaal en een splinternieuw computerlokaal. Op de eerste verdieping bevindt zich het handvaardigheidslokaal.
Verder hebben wij de beschikking over een documentatiecentrum en een volledig ingerichte orthotheek.
De hal gebruiken wij als expositieruimte.

Ouders en school
Betrokkenheid van ouders is van groot belang. Een goede samenwerking bevordert het welbevinden van uw kind. Zo doen we als school graag een beroep op enthousiaste ouders om ons de helpende hand te bieden bij allerlei activiteiten en om mee te denken in de verschillende schoolcommissies.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor De Schakel CBS

• Les