Vuurvogel OBS

OBS Vuurvogel: vertrouwd, vernieuwend, voor iedereen!

Een vuurvogel is een krachtige, sterke vogel. Openbare basisschool Vuurvogel zal ook een sterke, krachtige school worden, omdat het beste van twee scholen (o.j.b.s. De Tuinen en o.b.s. De Sparrenhoek) samenkomt in de visie en het onderwijsconcept van de nieuwe school. Vanaf 1 augustus zullen de scholen fuseren en hun krachten bundelen. Openbare basisschool Vuurvogel krijgt een vertrouwd gezicht, een vernieuwende onderwijsvisie en is voor iedereen.

Kinderen, ouders en leerkrachten kennen elkaar al van De Tuinen en De Sparrenhoek. Veel leermethodes komen overeen en ook de manier van lesgeven en het omgaan met elkaar is bekend. Daarbij staan de scholen in dezelfde wijk, dus ook de schoolomgeving is vertrouwd.

Vernieuwend

Basisschool de Vuurvogel krijgt een eigentijds concept. Er zal gewerkt gaan worden in samengestelde groepen; 1/2, 3/4, 5/6 en 7/8.

Zo leert elk kind omgaan met de rol van jongste en de rol van oudste in de groep, wisselt de groepssamenstelling jaarlijks en blijft een kind meestal twee jaar bij dezelfde leerkracht(en). Op de Vuurvogel zullen alle kinderen Engels gaan krijgen. Een belangrijke taal die niet meer is weg te denken in deze tijd en waar de kinderen op de Vuurvogel dus al van jongs af aan kennis mee gaan maken. De kracht van de Vuurvogel zal daarnaast ook op het creatieve vlak gaan liggen: er is veel aandacht voor handvaardigheid en creatieve workshops. Dat zal ook te merken zijn aan de uitstraling van de school.

Iedereen is welkom op o.b.s. Vuurvogel!

Vuurvogel OBS
de Zilverspar 14