Het Fundament Christelijke Basisschool

Christelijke basisschool Het Fundament wil een school zijn: waar ieder kind uniek is en respect heeft voor- en afdwingt van andere kinderen en leerkrachten, en als zodanig ook benaderd wordt. Dit betekent dat het kind zo veel mogelijk onderwijs op maat krijgt; waar kinderen geleerd wordt zelfstandig te zijn; waar kinderen zelf verantwoordelijkheden krijgen; waar Bijbelse normen en waarden het uitgangspunt zijn om de kinderen te begeleiden op hun weg naar volwassenheid; waar ieder kind zich veilig voelt.

Onze missie is: het geven, verbeteren en vernieuwen van goed onderwijs. Extra zorg geven aan leerlingen die zich net iets anders ontwikkelen als de gemiddelde leerling. Zorgen voor goede orde en een open werksfeer, door duidelijke regels te stellen en deze ook te handhaven.

De school streeft twee doelen na:
1) Het behouden van onze identiteit: De school wil haar identiteit uiten door de leerlingen christelijk onderwijs te geven. Naast de dagelijkse aandacht voor bijbel en gezang wordt er door de school op passende wijze aandacht besteed aan de Christelijke feestdagen die wij kennen en vieren.

2) Het bezitten van de basiskennis: In groep 8 behoort elke leerling voldoende basiskennis te hebben. De school probeert elke leerling zó te begeleiden dat de maximale kwaliteiten van het kind benut worden.
De school heeft als einddoel dat alle leerlingen van groep 8, voldoende kennis hebben om, ieder op zijn of haar niveau, in staat te zijn om een goede start te maken op het voortgezet onderwijs in de gekozen leerweg.

Het geven, verbeteren en vernieuwen van goed onderwijs heeft steeds onze aandacht. Tijdens de studiedagen van het team wordt er geleerd over verbeterde- of nieuwe lesmethoden. Onze school geeft extra zorg en aandacht aan leerlingen die zich net wat langzamer of sneller ontwikkelen dan de gemiddelde leerling. Deze zorg wordt gegeven door de eigen leerkracht, ondersteund door de interne begeleider. Is deze zorg niet voldoende dan kan er, vraaggestuurd, Remedial Teaching worden ingezet. Het handhaven van een goede orde en werksfeer, een net en vriendelijk gebouw en schoolomgeving zien we als een wezenlijke voorwaarde voor goed onderwijs.

Ieder kind wordt beschouwd als een uniek schepsel van God. Alle betrokkenen van onze school dienen op een liefdevolle manier met de leerlingen en omgeving om te gaan. Ook de sociaal-emotionele ontwikkeling krijgt aandacht, bijvoorbeeld in de vorm van communicatielessen.

Expertises

Het Fundament Christelijke Basisschool