Flora RK Basisschool

De Floraschool is gesticht in 1971. Het schoolgebouw is gelegen in de wijk “Letterveld” op de hoek van de Meidoornhof en de Seringenstraat aan de zuidwestkant van Borne. Kinderen die de school bezoeken zijn voornamelijk afkomstig uit de wijken Letterveld, Ledeboer, Kerkedennen en Tichelkamp.

Onze basisschool valt onder het bestuur van Stichting Katholiek Onderwijs Midden-Twente (Stichting KOMT). Stichting KOMT hanteert de volgende missie en visie op het gebied van identiteit, onderwijs en organisatie: Stichting KOMT geeft een waarde(n)vol fundament aan kind, onderwijs en samenleving. De Stichting laat zich leiden door haar katholieke grondslag, waarbij respect, zorg, solidariteit en aandacht voor elkaar en voor de ons omringende wereld essentieel zijn.

Binnen onze scholen vindt het onderwijs plaats in een veilige en geborgen omgeving.
Er wordt eigentijds onderwijs op maat gegeven binnen de mogelijkheden die de organisatie kan bieden. In de groei naar volwassenheid worden bij het kind op cognitief, sociaal-emotioneel, motorisch en creatief gebied kennis, vaardigheden en inzicht ontwikkeld.

Flora RK Basisschool
Meidoornhof 2