Vrije School Breda

Het onderwijs aan de vrijeschool is gebaseerd op de ideeën van de Oostenrijker Rudolf Steiner, grondlegger van de antroposofie. In 1919 werd door hem de eerste vrijeschool opgericht in Stuttgart, Duitsland. Hier werd lesgegeven aan de kinderen van de werknemers van een sigarettenfabriek.
Daarna heeft de vrijeschoolbeweging zich uitgebreid over de hele wereld. In 1923 opende in Nederland de eerste vrijeschool haar deuren. In Nederland bestaan er nu ongeveer 80 vrijescholen, waarvan er 15 ook voorgezet onderwijs verzorgen

Antroposofie is ontwikkeld door Rudolf Steiner (1861-1925), wetenschapper, filosoof en kunstenaar. Als kind reeds beleefde hij de geestelijke wereld net zo concreet als de fysieke wereld om hem heen. In deze spontane waarnemingen lag de kiem van een bijzonder levensplan: het funderen van een nieuwe weg tot inzicht die uitgaat van materie en geest als één geheel en mensen in staat stelt daarin meer kennis en inzicht te verwerven.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Vrije School Breda

• Les