Geopend tot 15.15

basisscholen - Rehoboth Ref Basisschool - kaartoverzicht

Rehoboth Ref Basisschool

Van harte welkom op de website van
de Rehobothschool te Capelle aan den IJssel!

Op onze school staat de Bijbel als Gods Woord centraal. Gods Woord is de leidraad voor ons handelen. We mogen en moeten elkaar hierop aanspreken. Juist in deze tijd moeten we samen bezig zijn onder het beding van de zegen des Heeren om de belangen van het reformatorisch onderwijs te dienen. De wisselwerking tussen school, gezin en kerk is onmisbaar voor een goed functioneren van de school. In de loop van de jaren vertrouwt u uw kind 7520 uur toe aan de zorg van de jufs en meesters van de basisschool. Dat is een belangrijk deel van het kinderleven. Samen dragen we verantwoordelijkheid voor de vorming en toerusting van onze kinderen. Dat betekent o.a. de opdracht om de identiteit te bewaren en vorm te geven in nieuwe situaties en waakzaam te zijn voor allerlei invloeden die niet Bijbels en daarom ongewenst zijn.

Onderling contact vinden wij van groot belang. U bent als ouder verantwoordelijk voor de opvoeding van uw kind(eren), ook al vertrouwt u ons een deel van die opvoeding toe. Daarom hebt u recht op goede informatie en overlegmogelijkheden. Als school willen we vorm geven aan een leefgemeenschap, waarin het aanvaarden van en het rekening houden met elkaar, binnen de gegeven normen, belangrijk zijn. Als ouders en leerkrachten hebben we een voorbeeldfunctie naar onze kinderen.

• ophalen vanaf 12.00 tot 12.15 uur
  • ’t Kapoentje: inloop vanaf 8.40 tot 9.00 uur