Geopend tot 15.15

basisscholen - Groen van Prinsterer Christelijke School - kaartoverzicht

Groen van Prinsterer Christelijke School

Deze Prot. Chr. Basisschool voor Daltononderwijs, is een betrekkelijk kleine school gelegen aan het rand van het dorp. Momenteel hebben we ongeveer 150 leerlingen. Onze school kent een open karakter. Er is letterlijk en figuurlijk veel ruimte voor een optimale ontwikkeling van de kinderen.
Situering van de school:
De Groen van Prinstererschool is een school aan de rand van het dorp Dedemsvaart.

De school wordt gekenmerkt door de ruimte rondom de school.

Het ligt aan de rand van het industrieterrein, wat inhoudt dat veel vrachtverkeer langs de school komt. Door de komst van een rotonde dicht bij de school is de verkeersdrukte voor de school met name van groot vrachtverkeer verminderd.

Achter de school is een groot speelveld.

De missie van de school:
Wij proberen op onze school een omgeving te scheppen waarin iedereen zich gelukkig en geaccepteerd kan voelen, ongeacht afkomst, mogelijkheden of prestaties. Het gaat niet in de eerste plaats om de leerstof, maar om elk individueel kind. We proberen steeds elk kind dat te geven wat het in elk stadium van zijn/haar ontwikkeling nodig heeft. Hierbij is geen enkel mens gelijk.

Leren op de Groen; samen denken, durven, doen!!

De visie van de school:

Levensbeschouwelijke uitgangspunten:

Wij vinden het van essentieel belang dat allen die bij de school betrokken zijn, het van harte de moeite waard vinden uit te gaan van bijbelse waarden en normen. Er wordt naar gezocht de Bijbel in deze tijd te zien en dit in woord en daad tot uitdrukking te brengen.

Dit komt in de dagelijkse praktijk tot uiting in: vieringen, het gebruik van “Kind op Maandag”, dagopening en sluiting met gebed en/of een lied, de omgang met elkaar en in groepsgesprekken. Belangrijk daarbij is dat er vanuit een Bijbels perspectief aandacht wordt geschonken aan wat er in de omgeving en in de wereld actueel is.
Pedagogische uitgangspunten:

We streven naar een goede, plezierige sfeer, waarin het voor de kinderen, ouders en leerkrachten goed toeven is op basis van wederzijds respect, onderling vertrouwen en hulp. Kinderen moeten zich op school thuis voelen; er is ruimte om “anders” te mogen zijn; onderlinge verschillen worden geaccepteerd. Het vertrouwen moet over en weer zo groot zijn dat de kinderen zich durven te uiten.

Sluit om 15.15
maandag8.30 - 15.15