Jozefschool

De Jozefschool is een katholieke school voor basisonderwijs. De naam Jozef is al sinds 1921 verbonden met het katholiek onderwijs in de Goorn.

De eerste school met die naam stond op de plek waar de huidige Dwingel begint. In 1950 werd er een tweede lagere school geopend: De Sint Agnes. Dertien jaar stonden er een een meisjes- naast een jongensschool op geringe afstand van elkaar.

Vanaf 1963 zaten jongens en meisjes weer door elkaar. In 1975 werd de Overhaal in Avenhorn gesticht. Hierdoor was de oude Jozefschool overbodig geworden en kon deze afgebroken worden. Maar de naam kwam terug in 1985. Toen werden de kleuterscholen Rosa en Dikkertje Dap samen met de Agnesschool weer Jozefschool.

Het huidige schoolgebouw is opgeleverd in 1980 en biedt naast basisonderwijs ook plek voor peuterspeelzaal Duimelot.

Sinds 1997 valt de school onder de stichting Katholiek Onderwijs "De Gouw". Deze stichting beheert 14 scholen in de gemeenten Koggenland, Wognum en Opmeer.

Expertises

Jozefschool