Laurentius Stichting voor Katholiek Primair Onderwijs

Laurentius Stichting voor katholiek primair onderwijs
Onder de Laurentius Stichting ressorteren 23 scholen voor basis- en speciaal basisonderwijs, 1 school voor praktijkonderwijs (speciaal voortgezet onderwijs) en 5 peuterspeelzalen.
Er werken ruim 700 mensen samen aan het katholiek onderwijs voor meer dan 7500 leerlingen uit Lansingerland (voormalige gemeenten Bergschenhoek en Berkel en Rodenrijs), Delft, Gemeente Midden Delfland (Den Hoorn), Den Haag, Nootdorp en Rijswijk.
Directies en bestuur worden ondersteund door een algemeen directeur, een financieel directeur en een stafbureau. Deze worden bijgestaan door het administratiekantoor Pro Management Onderwijs Support, dat de personele- en financiële administratie verzorgt.

De Laurentius Stichting wil bijzónder goed onderwijs bieden, vanuit de katholieke grondslag. Ons onderwijs stimuleert de ontwikkeling van kinderen tot mensen die leven en werken vanuit een grondhouding waarin een blijvende oriëntatie plaatsvindt op de waarden in de katholieke traditie. Mensen met hoop en vertrouwen in elkaar en in de toekomst. Samen met leerlingen, ouders/verzorgers en leerkrachten bouwen we binnen de Laurentius Stichting aan gemeenschappen waar, in een veilige en opbouwende leef- en werkomgeving, ieder het beste tot zijn recht kan komen en waarbij de begrippen ‘openheid’, ‘groei’, ‘vrijheid en verantwoordelijkheid’, ‘eigenheid’ en ‘samen’ centraal staan.

Laurentius Stichting voor Katholiek Primair Onderwijs
2600AP Delft