Librijn openbaar onderwijs

Librijn Openbaar onderwijs bestaat uit twaalf basisscholen voor openbaar primair onderwijs in Delft en Rijswijk. Met een open blik staan we in de samenleving en elk kind doet er toe. Wij bieden een ruime keuze aan modern basisonderwijs. Ook zijn er twee scholen voor speciaal basisonderwijs.

De openbare basisscholen worden bezocht door ongeveer 2.900 leerlingen en er zijn circa 290 medewerkers werkzaam. Librijn biedt een scala aan onderwijsmogelijkheden. Naast reguliere scholen, elk met een eigen moderne onderwijskundige visie, biedt Librijn ook Montessori-, Freinet- en Dalton-onderwijs.

Elke school levert een hoogwaardig en stimulerend onderwijsproduct, dat wordt gekenmerkt door een herkenbare en kwaliteitsgerichte onderwijsaanpak. Er is op de openbare school ruimte voor de cultuur en overtuiging van elk kind. Door kinderen kennis te laten maken met de levensbeschouwing en cultuur van anderen leren zij de meerwaarde van diversiteit ontdekken. Kinderen worden zich bewust van hun eigen identiteit en bereiden zich tegelijkertijd voor op de pluriforme samenleving.

Librijn openbaar onderwijs
Papsouwselaan 119/D