Geopend tot 18.00

basisscholen - LUTZ Huiswerkbegeleiding - kaartoverzicht

LUTZ Huiswerkbegeleiding

Huiswerkinstituut Voltaire verzorgt studiebegeleiding voor middelbare scholieren.
De begeleiding bestaat uit vakinhoudelijke en methodische hulp bij het maken van het huiswerk. Uiteindelijk doel van de huiswerkbegeleiding is dat de leerling in staat is om zelfstandig een optimale studieprestatie te leveren. Idealiter leert hij op het huiswerkinstituut wat daar allemaal voor nodig is en ontwikkelt hij een adequate werkwijze die bij hem past en de basis vormt voor verdere studie.

In de dagelijkse praktijk bestaat de begeleiding van elke leerling uit enkele vaste onderdelen: plannen van het huiswerk, uitleg geven bij problemen, overhoren en nakijken van de stof. Binnen dit vaste kader wordt zo veel mogelijk aandacht besteed aan de zwakke punten van iedere leerling afzonderlijk. Dit gebeurt op basis van de informatie van de ouders en op basis van eigen waarneming tijdens de studie-uren. Op het huiswerkinstituut worden de prestaties, werkwijze en zelfstandigheid van iedere leerling nauwlettend gevolgd. Afhankelijk daarvan wordt de begeleiding nader ingevuld en aangepast.

• Schoolvakanties gesloten
  • Studiebegeleiding voor middelbare scholieren