Basisschool Burgerschool Openbare

OBS "Burgerschool" is een van de openbare scholen binnen de stichting ROOBOL.
De deuren van de openbare scholen staan open voor alle kinderen. Het doet er niet toe welke godsdienst of welke kijk op het leven de ouders van de kinderen hebben.
Het openbaar onderwijs probeert de leerlingen begrip voor algemeen aanvaarde waarden en normen en wederzijds respect voor verschillende levensovertuigingen bij te brengen.

De “Burgerschool" ligt vlak buiten de historische binnenstad van Dokkum, die met zijn bolwerken en vele monumenten de status van "beschermd stadsgezicht" heeft gekregen.
Gelegen aan de zuidkant van het centrum bedient de “Burgerschool" vooral de zuid- en westkant van Dokkum.
De school ligt in een groene omgeving, vlakbij de Bonifatiuskapel met bron en park.
De school ademt, door haar ligging tussen veel groen en met het verkeer op afstand, een rustige atmosfeer.

Basisschool Burgerschool Openbare
Olivier van Keulenlaan 16