De Christelijke Basisschool Balsemyn

De Balsemyn staat voor boeiend en bloeiend onderwijs. We doen dat aan de hand van de volgende kenmerken: een modern en afwisselend leer- en creatief aanbod, persoonlijke aandacht voor ieder kind, naast de reguliere lesstof besteden we ook aandacht aan andere activiteiten zodat andere talenten van kinderen en leerkrachten aan bod komen, we werken aan maximale resultaten en groeimogelijkheden voor ieder kind, het partnerschap met de ouders vinden we erg belangrijk.

We werken vanuit ons geloof in God en de Bijbel. In de dagopeningen en vieringen vertellen we van het leven van Jezus en willen de keuzes die Hij maakte als voorbeeld doorgeven aan de kinderen. Vanuit Zijn leven worden de waarden en normen vastgesteld. (Eerlijkheid, Respect, "Zorg" voor de ander en jezelf) Deze positieve instelling willen we in onze school vormgeven en hopen hiermee een verlengstuk van de opvoeding thuis te zijn. Er wordt binnen de school ruime aandacht gegeven aan de viering van Kerst, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren.

Ieder kind is uniek in zijn gevoelens en ontwikkeling. We geloven dat een kind pas dan tot zijn recht kan komen als er vertrouwen in het kind wordt uitgesproken. Het kind moet respect ervaren om ook zelf respectvol om te leren gaan met de mensen en de wereld om zich heen. Een goede communicatie met de ouders vinden wij essentieel, zodat problemen snel in kaart gebracht kunnen worden. Ouders vertrouwen ons hun kind toe en vertrouwen erop dat de school "eruit haalt wat erin zit". Naast vaste overlegmomenten willen we als school laagdrempelig zijn. Vanuit de school wordt dit onderstreept door snel contact bij bijzonderheden.

We streven naar een veilig pedagogisch klimaat. Pas dan kan een mens tot ontwikkeling komen. We praten uit principe niet "over" anderen, maar vooral "met" anderen. Wij willen binnen onze school werken aan een positief "wij-gevoel" waarbinnen iedereen zich welkom voelt. Dat betekent dat we denigrerende of discriminerende uitingen niet kunnen accepteren. We spreken elkaar daarop aan. Binnen onze school hebben we een "pestprotocol" opgesteld. Pesten blijft nooit zonder gevolgen! Door de jaarlijkse ARBO-controle wordt ook de lichamelijke veiligheid gewaarborgd.

Expertises

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor De Christelijke Basisschool Balsemyn