Kleine Prins Katholiek Jenaplanonderwijs

De Stichting Katholiek Onderwijs Veluwe Vallei (SKOVV) heeft in Ede en omstreken 15 scholen die onder het bestuur vallen. De Kleine Prins (KP) is een van die scholen. De kleine Prins is een dependance van de Koning David School. Zowel de Kleine Prins als de Koning David School zijn Katholieke Jenaplanscholen.

Het katholieke karakter komt tot uiting in onze catecheseprojecten die gebaseerd zijn op de ervaringen van de kinderen. Voor kinderen met een andere geloofsbeleving is er ruimte en respect.

Wij gaan ervan uit dat de school een fijne plek moet zijn waar de kinderen zich veilig, aanvaard en competent voelen. Kortom een plaats waar het goed voor hen voelt, en waar ze met plezier naar toe gaan. We vinden het belangrijk dat kinderen leren om te helpen en geholpen te worden door andere kinderen. Daarom hebben we heterogene stamgroepen gevormd. Binnen de stamgroepen bevinden zich steeds twee jaargroepen. Kinderen werken in tafelgroepen, aan deze tafelgroepen zitten kinderen van de verschillende jaargroepen.

Kleine Prins Katholiek Jenaplanonderwijs
Balgzand 4