Paasbergschool Hervormd Basisonderwijs

De Paasbergschool in Ede is een christelijke basisschool. De bijbel is de basis van ons onderwijs.

De Hervormde schoolvereniging heeft de basis van haar identiteit vastgelegd in de basisnotitie identiteit In deze basisnotite staat uitvoerig beschreven waar we als vereniging voor staan en hoe we dit in de praktijk brengen.We leren onze leerlingen, dat het waardevol is om God lief te hebben boven alles en je naaste als jezelf. Zo willen we als leerlingen, leerkrachten en ouders met elkaar omgaan.

We geloven in het verlossende werk van de Here Jezus. Zijn lijden en zijn opstanding staan centraal in ons geloof.

We geloven dat ieder kind een kostbaar en uniek schepsel van God is. Dit met eigen gaven en talenten. In ons onderwijs proberen we daarbij aan te sluiten.

Elke schooldag beginnen en eindigen we met gebed. Wij vinden het belangrijk onze leerlingen verhalen uit de bijbel te vertellen en hen elke dag te wijzen op Gods liefde. Op de Paasbergschool wordt veel en graag gezongen.

We laten in onze lessen naar voren komen, dat God onze Schepper is. Wij willen kinderen leren zorgdragen voor Gods schepping. Het hebben van respect voor elkaar en zorgvuldig leren omgaan met de aarde vinden we belangrijk.

Het evangelie is de basis voor het hele onderwijs in de school. Dit dus ook bij taal en rekenen, geschiedenis, natuur, muziek en andere vakken.

Oog hebben voor elkaars verdriet en blijdschap is bepalend voor onze school.

Op onze school wordt veel tijd besteed aan vieringen. Elke maandag hebben we een gezamenlijke weekopening. Tijdens de weekopening besteden we aandacht aan het thema van de week. Verder wordt er gebeden en veel gezongen. Naast de weekopeningen organiseren we ook vieringen rond bijvoorbeeld het Kerstfeest, Pasen, bid- en dankdag.

De Paasbergschool is niet gebonden aan een kerkelijke richting. We vinden het wel belangrijk dat geloofsopvoeding zowel thuis als op school een belangrijke plaats inneemt.

Onze kernwaarden
* Je bent een Godsgeschenk.
*Je mag zijn wie je bent met je eigen gaven en talenten.
*Wij hebben respect en aandacht voor onszelf en onze naaste.

Pedagogische uitgangspunten
Wij willen een school zijn waar elk kind er mag zijn en zich gewaardeerd voelt.
We beschouwen het realiseren van een goed pedagogisch klimaat waarin de kinderen zich veilig voelen als allereerste basisvoorwaarde voor het kunnen leren. Pas als een kind zich veilig voelt, kan het zich goed ontwikkelen.

Paasbergschool Hervormd Basisonderwijs
Kleefsehoek 1