De Wegwijzer PCB Basisschool

De Wegwijzer is een christelijke school. Alle gezinnen zijn welkom, mits zij onze identiteit respecteren. De school heeft een open christelijk karakter en is niet verbonden aan één vaste kerk of geloofsrichting. Iedere dag beginnen we en eindigen we met elkaar. Dit kan door een gebedje, gedichtje of een liedje uit een kinderbundel. We vertellen de Bijbelverhalen en vertalen dit naar de huidige tijd. Soms ook gewone verhalen die aanleiding geven tot gesprekken over waarden en normen. Hoe gaan we met elkaar om, wat kunnen wij uit de verhalen leren en hoe passen wij dit toe in onze wereld. We gebruiken daarvoor de methode “Kind op Maandag” in de midden- en bovenbouw.

De Wegwijzer PCB Basisschool
Forum 6