De Horizon Rooms Katholieke Basisschool

Welkom bij de Rooms Katholieke Basisschool ‘de Horizon’. Ons gebouw staat aan de A. van Bockholtstraat in Ens.

Bij de R.K. Bs De Horizon draait alles om de leerlingen, om de kwaliteit van hun leven op school en de vorming van een hecht fundament voor hun latere sociaal en maatschappelijk leven.

Onze school:
werkt aan de brede vorming van kinderen;
maakt werk van het leren van leerlingen en van leraren;
zorgt voor een schoolklimaat waarin opvoeding en onderwijs samengaan;
stelt respect en vertrouwen in elkaar centraal
beschouwt ouders/verzorgers als partners (klantgericht);
zorgt voor eigentijds katholiek onderwijs , niet dogmatisch, maar op zoek naar eigen identiteit met ruimte voor persoonlijke invulling;
investeert in de nieuwe media en middelen om het didactisch handelen en het leerproces van leerlingen te ondersteunen;

Kort en bondig staan we voor:

“Lachend de school in, maar ook lachend de school uit”.
“Veelzijdig leren om kleurrijk te leven”.

We leren niet om te leren, we leren om te leven. Naast het cognitieve leren vinden we het sociale leren, het goed om kunnen gaan met anderen en ook het van elkaar leren, zeker zo belangrijk. Kinderen moeten hun eigen identiteit ontwikkelen, waarbij ze andere levensovertuigingen kunnen respecteren en waarderen.

Expertises

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor De Horizon Rooms Katholieke Basisschool

• Les
  • Overblijven