De Kubus RK Basisshool

Op De Kubus wordt onderwijs gegeven vanuit een katholieke levensovertuiging.Op het terrein van het geloof en geloofsbeleving is veel in beweging gekomen. De nogal eenzijdige kennisoverdracht, die het onderwijs vroeger kenmerkte, heeft plaats gemaakt voor de begeleiding van het opgroeiende kind. Dat gebeurt in al zijn facetten die tot zijn menswording bijdragen, zoals spelen, leren, creatief zijn, gelovig zijn, met anderen samenleven. Van ‘leermilieu’ wordt de school voor de kinderen steeds meer ‘leefmilieu’.
In dit gehele proces heeft de catechese een belangrijke plaats. “Hellig Hart” heet de door ons gebruikte catechese- methode. Er wordt geprobeerd de kinderen een christelijke levenshouding bij te brengen. Bijbelse verhalen spelen een belangrijke rol. Per jaar zijn thema’s aan de orde.

Expertises

• MR/Schoolraad