Ter Cleeff Openbare Basisschool

Het doel van Ter Cleeff is een kind gedurende de basisschoolperiode zó te begeleiden dat aan het einde van groep acht een - bij dat kind passende - vorm van vervolgonderwijs gekozen kan worden.
Ter Cleeff biedt een kind een stimulerende omgeving waarin het zijn eigen kennen en kunnen kan ontdekken (competentie), verantwoordelijkheid leert dragen voor het eigen functioneren (autonomie) en op een goede manier met kinderen en volwassenen leert om te gaan (relatie). Uitgangspunt is dat leergierigheid in principe bij elk kind aanwezig is. Het onderwijs wordt daarop afgestemd.
De voorkeur gaat uit naar het werken met homogene leeftijdsgroepen (groepen kinderen van dezelfde leeftijd), waarbinnen differentiatie op niveau van de leerling plaatsvindt.
De school stimuleert het zelfstandig werken van de kinderen.
Naast klassikaal onderwijs, vindt onderwijs plaats in groepjes of werken kinderen individueel.
In het denken en het handelen van de leerkrachten staat het kind centraal. Ter Cleeff stimuleert een positieve sociale interactie tussen leerkrachten, ouders en kinderen.
Er wordt gewerkt met moderne methoden die voldoen aan de kerndoelen voor het basisonderwijs.
Naast het werken met deze methoden, de eigen inbreng van kinderen en leerkrachten bepalen projecten, feesten en evenementen de eigen cultuur van Ter Cleeff.

Services

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Ter Cleeff Openbare Basisschool