De Ark RK Basisschool

Gesloten (di 08.30 - 15.15)

Toon openingstijden

basisscholen - De Ark RK Basisschool - kaartoverzicht

De Ark RK Basisschool

De Ark - Een school waar je samen leeft, leert en thuis bent.
De Ark wil een school zijn waar iedereen zich thuis voelt. In ons onderwijs komen we tegemoet aan de behoefte van het kind liefde, geborgenheid en waardering te krijgen. In onze visie is dat de kernvoorwaarde voor de optimale ontplooiing van de persoonlijkheid en mogelijkheden van het kind en zo op te groeien tot een gelukkig mens.
Wanneer kinderen zich thuis voelen, staan zij open voor het ontdekken van zichzelf en anderen, door te spelen, te leren, te denken en met anderen van gedachten te wisselen.

Bij het realiseren van onze schoolcultuur laten wij ons leiden door de normen en waarden van de katholieke levensbeschouwing. Daarbij houden we rekening met verschillen van inzichten en opvattingen binnen de katholieke gemeenschap.

Daarnaast willen we juist de levensbeschouwelijke ontwikkeling van kinderen stimuleren en begeleiden door hen in aanraking te laten komen met gebruiken, verhalen en symbolen uit allerlei godsdiensten. Tevens nodigen we kinderen uit om rond die onderwerpen levensbeschouwelijke vragen te stellen, zodat zij ervaren hoe het is om met religieuze ogen naar het leven te kijken.

Gesloten
Opent vandaag om 8.30