Voorweg Basisschool

De Voorwegschool is door het ministerie van Onderwijs en Wetenschappen erkend als de oudste basisschool in Nederland. Als u het oude gebied van Heemstede doorloopt en u komt op de Voorweg dan is de geschiedenis ook nog te herkennen in de oude pui van ons schoolgebouw uit 1852.

Eenmaal binnen ontdekt u dat de school als gebouw volledig is aangepast aan de onderwijskundige eisen van deze tijd. Ruimte, kleur, meubilair en methoden passen in deze tijd. Ook de omgeving van onze school, gelegen aan het mooie natuurgebied van Meer en Bosch en het daarbij behorende grote achterplein, dragen ertoe bij dat wij eigenlijk alles in en bij onze school hebben wat hoort bij een basisschool van vandaag.

De Voorwegschool is een openbare basisschool. Sinds januari 2005 valt de school samen met 9 scholen uit de omgeving onder de verantwoordelijkheid van de Stichting Openbaar Primair Onderwijs Zuid Kennemerland, STOPOZ.

Voorweg Basisschool
Voorweg 24