Wilhelmina School

De Wilhelminaschool heeft als identiteit: bijzonder neutraal.

Bijzonder, omdat iedere andere dan een openbare school “bijzonder” wordt genoemd.
Neutraal, omdat ons onderwijs niet gebaseerd is op een religie of een specifieke onderwijsfilosofie.

Onze missie daarbij luidt: “Met plezier samen en alleen leren”.

Vanuit deze missie komen wij tot de volgende visie:

“Bij het onderwijs op de Wilhelminaschool vormt de jaargroep de basis voor de kinderen. Binnen de mogelijkheden van de jaargroep draagt de school de zorg voor een zo optimaal mogelijk ontwikkelings- en leerproces van de individuele kinderen. Het belangrijkste doel in dat proces is dat de kinderen gezamenlijk én individueel vertrouwen opbouwen om zich te kunnen ontplooien en hun weg te kunnen vinden – ook na onze school – in de maatschappij.
Het welbevinden van de kinderen staat in dat proces centraal. Om dit te bereiken scheppen wij een kindvriendelijke en uitdagende omgeving. Binnen die omgeving van de school en de groep gaan wij met de kinderen en de ouders vervolgens uit van een sfeer van: samen leren en samen vieren, veilig zijn en veilig voelen, respect hebben voor elkaar, positief benaderen, gezamenlijk dragen van verantwoordelijkheid en open communicatie.”

Deze signatuur en visie vormen de basis voor het schoolplan 2007-2011 en het totale aanbod van de school. Tevens zorgen de signatuur en de visie voor een instroom van kinderen van binnen, maar zeker ook van buiten de wijk.
Hi/Level Helmond:

Passend onderwijs……ook voor hoogbegaafde leerlingen. Vanaf 1 januari 2011 zijn er in Helmond bovenschoolse voorzieningen voor hoogbegaafde leerlingen van groep 5 t/m 8: de Hi/Levelgroepen. Één van deze bovenschoolse voorzieningen is gesitueerd bij ons op school en wordt geleid door Juffrouw Berna.

Wilhelmina School
Bachlaan 9