Lindenlommer-Basisschool

LINDENLOMMER is een op de heemkundige achtergrond van het terrein van de school geënte naam. Een deel van de voormalige “Tuin van Gerlagh” werd LINDENLOMMER genoemd. De Lindenlommer is één van de achttien scholen, die vallen onder de “Borgesiusstichting”.

De Lindenlommer is een brede zorgschool, waarin kinderen, hun ouders en de leerkrachten samen op weg zijn om in een uitdagende en veilige leeromgeving de totale ontwikkeling van elk kind (uitgaande van de individuele onderwijsbehoeften) op een zorgvuldige, passende en creatieve manier vorm te geven.
Kortom: de beste kansen voor élk kind. Het onderwijs dat we op school geven gaat uit van een pedagogische missie.

Wij willen kinderen de kans bieden op individuele ontplooiing.
We willen kinderen accepteren zoals ze zijn.
We willen graag dat de kinderen zich thuis voelen op school.
We willen, dat de kinderen zoveel mogelijk een ononderbroken ontwikkeling doormaken in alle ontwikkelingsgebieden.

Om die opdracht te kunnen vervullen is een goed schoolklimaat vereist. Bepalende elementen voor het schoolklimaat zijn: veiligheid en geborgenheid, respect voor zichzelf en anderen, goede voorbeelden doen volgen, spreken over en aanspreken op concreet gedrag, positief gedrag

Lindenlommer-Basisschool
Constantijn Huygensplein 15