Middelpunt PC Basisschool

‘Het Middelpunt’ is een school voor Protestants Christelijk Basisonderwijs en ligt in de wijk ‘Het Middengebied’ in Hoogvliet. De school trekt daarnaast ook leerlingen aan uit aangrenzende wijken. ‘Het Middelpunt’ telt zo'n 300 leerlingen, verdeeld over 13 groepen.

De sfeer binnen onze school is gemoedelijk, prettig en open. Ouders waarderen die laagdrempeligheid en zijn betrokken bij ons functioneren. Leerkrachten hebben oog voor het individuele kind en zijn alert op extra zorgvragen.

Normen en waarden heeft de school altijd hoog in het vaandel. De school ziet zichzelf als kennisinstituut en wil de kinderen zoveel mogelijk leren. Dat gaat het best in een gestructureerd klimaat.
Maar de missie van Het Middelpunt gaat verder: de school rekent ook een stuk opvoeding tot haar taak. In grote lijnen moet die opvoeding overeenkomen met de opvoeding thuis. Daarom worden de ouders opgeroepen om de school op de hoogte te houden van het wel en wee in het gezin, aangezien dit van invloed kan zijn op het gedrag van het kind.

Services

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Middelpunt PC Basisschool