De Flevoschool

De Flevoschool” is van mening dat normen en waarden niet uitsluitend van generatie op generatie overgedragen kunnen en moeten worden. Door het stellen van kritische levensvragen, discussie en kennismaking met de verscheidenheid aan levensbeschouwelijke en maatschappelijke waarden in onze samenleving, moeten kinderen deze normen en waarden ook zelf kunnen ontdekken. Tevens heeft een kind recht op liefde, begrip, bescherming en hulp. De Flevoschool wil haar leerlingen in een beschermde omgeving voorbereiden op een maatschappij waarin liefde, begrip, bescherming en hulp lang niet altijd voorhanden zijn. De Flevoschool wil bij de leerlingen de menselijke maat, het besef van eindigheid, anderszijn, tijdelijkheid en schaarste bijbrengen. Respect voor de omgeving betekent dat deze in alle schoolse activiteiten zoveel mogelijk gespaard wordt. Daarnaast willen wij de Flevoschoolkinderen van meet af aan ook eigen verantwoordelijkheid geven, ze hier op aanspreken en ze de consequenties hiervan laten ondervinden. De Flevoschool staat op het standpunt dat zij in alle hierboven genoemde zaken een belangrijke, stimulerende rol en voor het onderwijsinhoudelijke deel verantwoordelijkheid heeft, maar primair een onderwijsinstelling is! De Flevoschool gaat er expliciet en nadrukkelijk van uit dat ouders hun opvoedende verantwoordelijkheid nemen en zo nodig hierop aangesproken kunnen worden.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor De Flevoschool

• Naschoolse opvang