De Winde Christelijke Basisschool

Christelijke Basisschool De Winde in Hurdegaryp in Friesland is een protestants christelijke school. Vanuit de bijbel proberen we richting te geven aan al ons pedagogisch en didactisch handelen. De kinderen horen de verhalen uit de bijbel, leren liedjes en houden vieringen. Belangrijk is, dat er respect is en aandacht voor iedereen en dat leerlingen en ouders zich thuis voelen binnen onze schoolgemeenschap. De school maakt deel uit van onze samenleving en daarom vinden we contacten met de omgeving belangrijk. Hurdegaryp is één van de grotere dorpen in de gemeente Tytsjerksteradiel met zo'n 5000 inwoners.

CBS "De Winde" maakt deel uit van de Vereniging voor Protestants Christelijk Basisonderwijs (PCBO) in de gemeente Tytsjerksteradiel. Bij deze vereniging zijn dertien scholen aangesloten. "De Winde" is een school met 11 groepen en ongeveer 270 leerlingen.

De Winde Christelijke Basisschool
Van Weerden Poelmanstr 2/B