Zandberg Christ Nationale School

CNS Zandberg is een christelijke nationale school.

De Bijbel, het woord van God, is bepalend en richtinggevend voor ons denken en handelen. Dat wordt zichtbaar in de sfeer op school, de wijze waarop we met elkaar omgaan en elkaar waarderen.

Als men doel en grondslag van de vereniging respecteert en men zich kan vinden in de beginselen van de christelijk nationale school is iedereen welkom.

Het motto van de school is:
"SAMEN LEREND OP PAD"

Kernwoorden van de school zijn onder ander: KLEINSCHALIG, BETROKKEN, KINDGERICHT

We zijn een leesschool, gebruiken de principes van het PAD (zie tabblad PAD) en ontwikkelen ons volgens het model Bouwen aan de adaptieve school BAS+.

Intro CNS Zandberg

Op 16 mei 1966 werd de vereniging voor Christelijk Nationaal Schoolonderwijs opgericht. Dit was tevens het begin van CNS Zandberg. Veel ouders vonden dat er een christelijke nationale school in IJsselmuiden moest komen, die los van enig kerkelijk verband zich ten doel stelde christelijk onderwijs te geven aan hun kinderen.

De opvatting ‘de school is van de ouders’, moest de ouders ook de gelegenheid geven lid te kunnen worden van de schoolvereniging waarvan de school uitging, ongeacht de kerkelijke gezindte.

De school werd geopend op 1 augustus 1967. De school heeft zijn naam te danken aan de geografische ligging.De plek waar de school staat was vroeger een zandheuvel en werd in de volksmond de “Zandberg” genoemd.

De school ligt tussen de Burgemeester van Engelenweg en de Zandbergstraat. De Burgemeester van Engelenweg is één van de belangrijkste verkeerswegen door IJsselmuiden.

De hoofdingang van de school is gelegen aan de Zandbergstraat. Dit is tevens de ingang voor de groepen 1 tot en met 4. De kinderen van de groepen 5 tot en met 8 maken gebruik van de ingang aan de Erfgenamenstraat.

De school telt op dit moment rond de 115 leerlingen en heeft 10 personeelsleden in dienst. Daarnaast nog een conciërge en een administratief medewerkster.

Inmiddels maakt CNS Zandberg deel uit van schoolvereniging IRIS, waaronder 13 andere scholen uit Kampen en omgeving vallen.

De schoolvereniging heeft een eigen website: www.iriskampen.nl

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Zandberg Christ Nationale School

• Speciaal onderwijs