De Basisschool Meidoorn Openbare

Welkom op De Meidoorn!

De Meidoorn is een openbare basisschool in Kerkdriel, de grootste kern van de gemeente Maasdriel.

Wij zijn een kleinere basisschool met zes groepen. De Meidoorn heeft haar naam te danken aan de vele Meidoornstruiken die karakteristiek zijn voor het rivierengebied.

In ons logo ziet u terug wat de kinderen zeggen als zij over hun school praten: Ik zit op De Meidoorn!

De Meidoorn zet de puntjes op de i.

Zomaar een doordeweekse dag op een basisschool ergens in Nederland. Een les spelling. De werkboeken worden uitgedeeld en de kinderen gaan na een korte instructie aan de slag. Immers, deze les gaat alleen over woorden met een z. “Makkie!” Dus even samen de oefeningen doornemen en aan de slag. De juf loopt rond en de kinderen die klaar zijn, leveren hun schrift in en gaan verder met ander werk…

Zomaar een doordeweekse dag in groep 4/5 van De Meidoorn te Kerkdriel. Een les spelling.
De kinderen pakken hun schriftje voor het oefendicteetje. De juf heeft 5 woorden uitgekozen en samen bespreken we de oplossing van elk woord. Hierna kunnen we aan de slag met het werkblad…of toch niet? De werkboekjes blijven nog even dicht.
De juf start met het auditief aanbieden van een woord. Deze les komen woorden aan bod die beginnen met de letter z. De letter s lijkt hierop, dus goed luisteren is belangrijk.

De Basisschool Meidoorn Openbare
Venuslaan 15