De Brug Christelijke Basisschool

Christelijke Basisschool “De Brug” staat vlakbij het centrum van Klazienaveen. De school wordt bezocht door kinderen van de wijk rond de school, maar ook vanuit andere wijken. De afgelopen jaren waren er gemiddeld 255 kinderen.

De visie van c.b. De Brug:

Vanuit een Bijbels perspectief willen we naar kinderen kijken. In de Bijbel staat dat elk kind uniek is en als team willen we daar bij aansluiten. De Bijbel geeft ons een aantal richtlijnen. Geloof, Hoop en Liefde zijn voor ons de belangrijkste bouwstenen in het omgaan met elkaar.

Ons uitgangspunt is dat ieder kind uniek is en centraal staat. Wij helpen onze kinderen om zich te ontwikkelen tot zelfstandige personen met een eigen verantwoordelijkheid en met respect voor mens, plant, dier en materialen. Een gevoel van eigenwaarde en (zelf)respect vinden we belangrijk.

Het team wil daarnaast leerlingen leren reflecteren op hun leerproces. Onze onderwijsdoelen worden aangegeven door eigen doelstellingen (identiteit en Dalton) en de kaders van de wettelijke regelingen.

Samen met de ouders willen we een leer/ leef plek creëren waarbij we elkaar stimuleren en durven corrigeren, waar iedereen zichzelf kan zijn en zich veilig kan voelen.

Ons motto is ‘cb de Brug boeit, bindt en beweegt!’

c.b. De Brug beweegt:
door aan te sluiten bij de behoeften van het kind willen wij een omgeving creëren waarin het kind zich uitgedaagd en veilig voelt om zijn / haar talenten zo maximaal mogelijk te ontwikkelen.

c.b. De Brug boeit:
voor de inrichting van de school en het lokaal houden wij rekening met de behoeftes en mogelijkheden van kinderen. We gaan uit van een veilige en uitdagende leeromgeving.

c.b. De Brug bindt:
in het contact met ouders zijn we open, eerlijk, duidelijk en laagdrempelig. Met wederzijds respect en vertrouwen gaan we samen voor het welzijn van het kind.

De Brug Christelijke Basisschool
Derksweg 264