Rudolf Steiner School

Welkom bij de Rudolf Steinerschool.

De school bestaat uit een vestiging in Rotterdam-Alexander/Prinsenland en een vestiging in Krimpen aan den IJssel.

De scholen onder het bestuur van de Stichting Vrije Scholen Regio Rotterdam verzorgen onderwijs vanuit het antroposofisch mensbeeld. Er wordt naar antwoorden gezocht op de ontwikkelingsvragen van elk individueel kind en de klassen als geheel, opdat ieder kind vol vertrouwen met de verworven kennis en ontwikkelde vaardigheden naar het voortgezet onderwijs kan doorstromen.
Het onderwijs in een vrijeschool wordt gehanteerd als ontwikkelingsmiddel, niet als een op zichzelf staand doel. Dat betekent dat een leerkracht onderwerpen zodanig aan zal bieden, dat deze aansluiten bij de ontwikkelingsfasen van de kinderen.
De vrijeschoolleraar bedient zich van pedagogische kunst als zijn lesgeven gekenmerkt wordt door creativiteit, vindingrijkheid en verbondenheid met de leerlingen.
We gaan er vanuit dat enthousiasme ontstaat bij de leerkracht, daar waar hij zijn eigen onderwijs kan ontwerpen en bij de kinderen, daar waar de leerstof aansluit bij de ontwikkelingsfasen van het kind.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Rudolf Steiner School

• Les