Remedial Teaching Praktijk Stap Verder

Een steuntje in de rug kan dan nodig zijn om de leerling weer vooruit te helpen. Een tijdelijke, intensieve begeleiding gericht op dat ene probleem zorgt dat de achterstand weggewerkt wordt en een kind weer met plezier mee kan doen op school.

Die ondersteuning kan gegeven worden door een remedial teacher. Zij zoekt naar de oorzaak van het leerprobleem. Dit kan soms een combinatie van factoren zijn. Het probleem kan zich voordoen op cognitief gebied, maar ook op sociaal/emotioneel gebied. De remedial teacher analyseert het leerprobleem en stelt een handelingsplan op waarbij de hulpvraag van het kind centraal staat. Op deze manier wordt een oplossing, een remedie gegeven aan het kind, zodat het een stap verder komt. Daarbij wordt uitgegaan van de mogelijkheden van het kind. Het vergroten van het zelfvertrouwen van het kind of de tiener vind ik belangrijk.

Een Stap Verder is aangesloten bij de Landelijke Vereniging Remedial Teachers.

Remedial Teaching Praktijk Stap Verder
Wolveschansdreef 21