Thomas Basisschool Sint

De St. Thomasschool is een r.-k. basisschool, die openstaat voor alle kinderen, ouders en verzorgers, die na het lezen van de schoolgids en na een gesprek met de directie bewust kiezen voor onze school.
Veel leerlingen van onze school komen uit de Componistenwijk, Valeriuskwartier, Westeinde en Bilgaard. Het gebouw De school is gelegen aan de Averkampstraat 10 in Leewarden-West. Het gebouw is in 1957 in gebruik genomen en er zijn later een aantal aanpassingen geweest. De school heeft 10 groepslokalen en een speellokaal. De groepen 1 t/m 3 verblijven op de begane grond en de groepen 4 t/m 8 maken gebruik van de eerste verdieping.
De school wordt doorgaans bezocht door circa 250 kinderen. Ze zijn verdeeld over drie kleutergroepen en zeven niet gecombineerde groepen. Vanaf februari kent de school twee combinatiegroepen 2/3.

• Schoolarts, controle hoofdluis

Thomas Basisschool Sint