Gesloten op zondag

Toon openingstijden

basisscholen - De Zonnewijzer PCBS - kaartoverzicht

De Zonnewijzer PCBS

"De Zonnewijzer" is een Protestants Christelijke Basisschool gevestigd in een nieuwe moderne accomodatie in het hartje van oud Leidschendam.

Gezinnen met een minimum inkomen kunnen financiële ondersteuning krijgen van de gemeente. Eerder is hier al over geschreven in de nieuws-brief.

Ondersteuning is er voor schoolkosten, sportkleding en cursusmateriaal en er is een Ooievaarspas met vele kortingsmogelijkheden.

De Ouder Werkgroep (OWG).

De OWG probeert de betrokkenheid van ouders bij de school te bevorderen. Dit betekent dat wij bijvoorbeeld actief betrokken zijn bij het coördineren van alle zaken en activiteiten waarbij de hulp van ouders onontbeerlijk is. Dit is bijvoorbeeld bij de Kerkvieringen, het Sinterklaasfeest, de kestviering, het project, de schoonmaakavonden enzovoorts.

De OWG heeft uw hulp nodig. Dankzij de vele hulpouders die de OWG het afgelopen jaar hebben geholpen, hebben wij de kinderen veel gevarieerde activiteiten aan kunnen bieden. Het is een leuke manier voor u als ouder om kennis te maken met de school. U ziet de school in bedrijf en weet waar uw kind het over heeft als het met verhalen thuis komt. U helpt niet alleen ons daarbij, maar vooral de kinderen. Er zijn veel activiteiten waarbij u kunt assisteren. Aan het begin van het schooljaar kunt u via het groene formulier dat u van school ontvangt aangeven bij welke activiteiten u kunt en wilt helpen.

Ongeveer 6 keer per jaar komen wij bij elkaar om te vergaderen. Tijdens deze vergadering is er altijd minimaal één leerkracht aanwezig.

Een medezeggenschapsraad is belangrijk. Niet alleen controleert de MR het beleid van het bestuur en van de school, ook wil de MR meedenken in het ontwikkelen van beleid op schoolniveau. De MR praat niet alleen, zij geeft ook adviezen en beslist mee over het te voeren beleid.

Gesloten
Opent morgen om 8.30