De Oversteek RK Basisschool

De Oversteek is de enige basisschool in het dorp Liempde. Omdat de school gehuisvest was op terreinen en in gebouwen, die aan beide zijden van de openbare weg stonden, is in het verleden gekozen voor de naam “De Oversteek”. De naam is vooral ook symbolisch voor de tijd die de leerlingen hier verblijven: spelend en lerend maken ze de oversteek van peuter naar puber.

We streven ernaar een school te zijn waarbinnen elke leerling zich moet kunnen ontwikkelen met zoveel cognitieve, relationele, creatieve en culturele bagage als zijn/haar mogelijkheden toelaten. Onze slogan: On(der)wijs gaaf, voor bijna “600” unieke mensjes.

De school telt ongeveer 550 leerlingen. Het team van de Oversteek bestaat uit zo’n 45 leerkrachten, een directeur/bestuurder, een adjunct-directeur, twee onderwijsassistenten, twee conciërges, een administratief medewerkster en een schoonmaakster. Naast het schoonmaakpersoneel in eigen dienst, zijn er via een schoonmaakdienst schoonmakers op onze school werkzaam, die klassen, gangen en gym/speelzalen schoonhouden.

De Oversteek is gehuisvest aan de Dorpsstraat 28 te Liempde. In 2007 heeft de school een nieuw gebouw betrokken. We hebben 23 lokalen verdeeld over een Begane grond, een 1e en een 2e verdieping. Verder hebben we in het gebouw de beschikking over een handvaardigheidslokaal, twee speellokalen, een gymzaal, een aula, een teamkamer en diverse spreekkamers. Op de begane grond aan de voorzijde van het gebouw is bovendien een Peuterspeelzaal gehuisvest.

Basisschool de Oversteek vormt samen met Peuterspeelzaal ‘de Peuterhof’ en kinderdagverblijf/buitenschoolse opvang ‘de Kindertuin’ de Brede School Liempde.

Onze school is een opleidingsschool. Dat betekent dat er een overeenkomst bestaat tussen PABO ’s-Hertogenbosch (Fontys) en onze school betreffende de opleiding van toekomstige leraren.- Is gericht op gezamenlijke en wederzijdse professionalisering van toekomstig personeel voor onderwijs en opleiding;
- Is gebaseerd op werkplekleren;
- Functioneert ten dienste van schoolontwikkelingsprocessen;
- Is gericht op verbetering van de opleidingsfunctie voor verschillende taken en functies in het onderwijs.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor De Oversteek RK Basisschool

• Les