Propschool Openbare Mr

Kinderen komen op de meester G. Propschool om te leren. Dat moet zo goed mogelijk gaan.

De belangrijkste voorwaarde voor goede leerprestaties is, dat het kind met veel plezier naar school kan gaan. De leerkracht is en blijft de belangrijkste factor in het onderwijs.

Hij/zij heeft een eigentijdse kijk op het leveren van prestaties door de leerling.
De leerkrachten zijn professionals; zij ervaren het onderwijzen van leerlingen als een uitdaging. Zij willen onderwijs op maat verzorgen. Zowel de Wet op het Basisonderwijs als "Weer Samen Naar School" hebben tot doel extra aandacht te besteden aan verschillen tussen leerlingen.

Dit betekent een vergrote inzet voor leerlingen met leer- en / of gedragsproblemen. Het team hecht hieraan veel waarde.
Dit mag blijken uit het feit dat zij drie jaar lang heeft gewerkt aan een traject met de titel "omgaan met verschillen".
Om daarvoor tijd in te ruimen heeft het team zich verdiept in het zelfstandig werken van de kinderen. Dit didactische aspect is dan ook goed verankerd binnen de school. Er is een doorgaande lijn ontwikkeld voor dekinderen in alle groepen.
Daarnaast heeft de school enige naam verworven in het begeleiden van meerbegaafde kinderen.

neem eens een kijkje op onze website: http://g-propschool.poolsterscholen.nl/index.html

Propschool Openbare Mr
Groenewegje 1/3