De Vlinderboom Openbare Jenaplanschool

De Vlinderboom is een kleine en fijne basisschool gelegen in de levendige Kinkerbuurt in Oud West.
Ze laten zich inspireren door de uitgangspunten van natuurlijk leren.

’s Morgens ontvangen de kinderen les in de basisvaardigheden lezen, begrijpend lezen, taal, spelling, schrijven en rekenen. Tijdens deze lessen wordt gewerkt in niveaugroepen, zodat alle kinderen onderwijs ontvangen dat bij hun eigen niveau past.

’s Middags kunnen de kinderen deze basisvaardigheden toepassen bij het thematisch werken. Bij het thematisch werken bieden we inspiratie workshops, verplichte kennis workshops en doen de kinderen onderzoek in groepjes of individueel. Tijdens de thema’s gaan we ook op excursie om de wereld om ons heen goed te leren kennen. Op De Vlinderboom leren de kinderen Engels en vanaf groep 5 kunnen de kinderen ook kiezen voor Spaanse les.

Expertises

De Vlinderboom Openbare Jenaplanschool