Stichting Openbaar Onderwijs Marenland

Stichting Openbaar Onderwijs Marenland heeft 27 openbare basisscholen in de gemeenten Appingedam, Bedum, Delfzijl, Loppersum en Ten Boer.
De keuze voor een basisschool is heel persoonlijk. Onze scholen verschillen in onderwijsaanpak, sfeer en grootte. Over een aantal punten zijn de scholen van Marenland het eens:

Wij bieden kinderen een veilige basis. Dat betekent dat we ervoor zorgen dat kinderen zich vertrouwd en begrepen voelen. Een belangrijke voorwaarde om je te kunnen ontwikkelen.

Wij besteden veel aandacht aan taal en rekenen. Deze basisvaardigheden heeft ieder kind nodig voor het leren van nieuwe dingen.

Wij blijven onszelf professionaliseren. Dat is onze basishouding. Met goed onderwijs als resultaat.

Wij werken actief samen met andere kindorganisaties. Door krimp van de bevolking op het platteland van Noordoost-Groningen hebben wij elkaar nodig. Samen bieden we kinderen een goede basis voor ontwikkeling.

Stichting Openbaar Onderwijs Marenland
Wijmersweg 43