Basisschool De Stapsteen

"Basisschool De Stapsteen is een school waar kinderen en leerkrachten
dagelijks bezig zijn met leren ván en mét elkaar."

De Stapsteen is de nieuwe naam voor twee voorheen zelfstandige basisscholen, nl. de Josephschool aan de Stationsstraat en de Mariaschool aan de Berkelaar.

De naam Stapsteen is gekozen vanuit de gedachte dat de ontwikkeling van een kind niet volgens een rechte, vooraf uitgestippelde lijn verloopt. De ontwikkeling verloopt in stappen die voor ieder kind verschillend kan zijn.

In het nieuwe logo is dan ook een vijver met acht stapstenen opgenomen. Die stenen symboliseren de ontwikkeling die de kinderen en ook de leerkrachten doorlopen op de school. De stenen liggen niet netjes achter elkaar. Ze liggen in het water verspreid, wat aangeeft dat de overkant op verschillende manieren bereikt kan worden. Verder duidt het logo ook op de verbinding tussen de verschillende groepen.

Basisschool De Stapsteen
Kijkakkers 1/A2