Sjaloomschool Chr

De Sjaloomschool kent een lange geschiedenis. In juni 2003 is het honderdjarig jubileum gevierd.

Het begon in 1903 aan de Badweg. De toenmalige ouders zagen hiermee een droom in vervulling gaan. Ongeveer dertig jaar later werd tegenover de lagere school een kleuterschool gebouwd. In 1975 vonden kleuter- en lagere school onderdak in een nieuw gebouw langs de Hereweg: de Sjaloomschool. Ze startten daar als experimentele basisschool. In 1985 deed de basisschool formeel zijn intrede. In de daaraan voorafgaande jaren waren we erop voorbereid voor de kinderen een ononderbroken ontwikkelingsgang mogelijk te maken.

Een Christelijke school. Wat betekent dat eigenlijk?
Voor ons betekent dat: de plaats waar verhalen uit de Bijbel worden doorverteld.
De verhalen die eeuwenlang moed, troost en kracht hebben gegeven. We plaatsen de oude verhalen in deze tijd om te ontdekken dat ze nog altijd uiterst actueel zijn. Geïnspireerd door die verhalen, leren we de kinderen verantwoordelijk te willen zijn, te kunnen delen en zorg voor elkaar te dragen.

Ieder kind is uniek met zijn/ haar mogelijkheden en onmogelijkheden. Het eerste proberen we te ontwikkelen en het tweede hanteerbaar te maken. Zo willen we samen een gemeenschap vormen waarin iedereen geaccepteerd wordt. Binnen onze school krijgen kinderen naast verhalen uit de Bijbel ook te maken met godsdienstige liederen en gebeden. Verder vieren we met elkaar de christelijke feestdagen. Ook in de benadering van kinderen proberen we ons te leiden door wat de Bijbel ons leert.

Van ouders die kinderen naar onze school sturen verwachten we ten aanzien hiervan een kritische, open een eerlijke belangstelling. Wanneer kinderen met verhalen, liederen of opmerkingen over gebeden thuiskomen, verwachten we dat u daarover met hen wilt praten.

Sjaloomschool Chr
Tussen Baide Meulens 2