Rooms Katholieke Heilig Hart School

De Heilig Hartschool is een kleine katholieke streekschool in het dorpje Kopstukken, vlak bij Mussel.
Sinds 1928 wordt er lesgegeven. Het gebouw heeft al een paar keer een aardige verandering doorgemaakt. Maar niet alleen het gebouw, ook het onderwijs zelf heeft de nodige ontwikkelingen doorgemaakt. Te allen tijde stond de ontwikkeling van het kind centraal en dat is niet veranderd.
De Heilig Hartschool heeft verschillende kenmerken uit de architectuur van de Amsterdamse School.
De krachtige uitstraling en de symmetrie van ons gebouw dragen bij aan een gevoel van veiligheid en evenwichtigheid. Een gebouw waar je graag komt en je je op je gemak voelt. Het beeld van het “Heilig Hart”geeft aan dat je vanuit je hart deelt met anderen.

Voor onze school is onze katholieke levensovertuiging de inspiratiebron voor de waarden en normen van waaruit wij ons onderwijs verzorgen .De uitgangspunten zijn te vinden in de katholieke traditie, de levensverhalen en het evangelie. Uitgangspunten: veilige sfeer, omgaan met elkaar, groepsprocessen, betrokkenheid, zelfvertrouwen, zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid.
Het onderwijs op onze school krijgt vorm op basis van:

• Onze grondslag en identiteit
• School in beeld
• Relatiewijzer Cuvelier
• Coöperatief leren

In de schoolgids vindt u een uitgebreide beschrijving van de uitgangspunten van de school. Hieruit kunt u opmaken hoe wij gestalte geven aan onze identiteit, welke onderwijskundige en pedagogische lijn wij voorstaan en hoe het onderwijs op de Heilig Hartschool is georganiseerd. In het schoolplan zijn deze items nader uitgewerkt. Het schoolplan ligt voor geïnteresseerden op school ter inzage.

Wilt u een schoolgids ontvangen? Deze kunt u via de contactpagina van deze website aanvragen. Stuur ons dan een e-mail met uw naam en adres. Dan ontvangt u de gids per post. Wilt u verdere informatie over onze school of wil u de school graag bezichtigen, bel of mail dan gerust voor een afspraak. Tel. 0599- 454938

Expertises

Rooms Katholieke Heilig Hart School