Gesloten op zondag

Toon openingstijden

basisscholen - De Rietkraag Basisschool - kaartoverzicht

De Rietkraag Basisschool

De Rietkraag is een openbare school. Dat betekent, dat wij onderwijs geven aan alle kinderen, zonder onderscheid naar sociale, etnische of religieuze achtergrond.

Voor ons is de verstandelijke ontwikkeling uiteraard een belangrijk onderdeel van onze activiteiten, maar ook de emotionele ontwikkeling, de creativiteit en de lichamelijke en sociale vaardigheden krijgen de nodige aandacht.

Onze leerlingen komen niet alleen uit de buurt waarin de school staat, maar ook uit aangrenzende wijken en van buiten Oostzaan.

Het huidige schoolgebouw heeft 11 klaslokalen in een hoofdgebouw en een dependance naast de school.

Het team bestaat, naast de directeur, uit 20 leerkrachten en er is een vakleerkracht voor bewegingsonderwijs.Als speciale functies zijn er een ICT-coördinator voor het computeronderwijs en een Intern begeleider voor de coördinatie van de extra zorg.

Heel veel ouders zijn bereid ons te ondersteunen bij tal van activiteiten.
Het gaat dan om het helpen bij sporttoernooien, voorstellingen en musea bezoeken, een schoolfeest , excursies , schoolreizen etc.
Ook hulp in de klas kan op verzoek van en in overleg met de leraar aangepakt worden.

Samen werken we aan een goed en veilig schoolklimaat.

De school heet niet voor niets De Rietkraag. Het is een veelsoortige biotoop, die bruist van het leven, die flexibel is en beschutting geeft, en waar de halmen hun kracht ontlenen aan samenwerking.
En daar streven wij naar!

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor De Rietkraag Basisschool

• Tussenschoolse opvang