De Molshoop Openbare Basisschool

Wij vinden het belangrijk dat kinderen leren om te zeggen wat zij ergens van vinden en zich medeverantwoordelijk leren voelen voor hun leefomgeving. Onze school beschikt daarom over een kinderraad, waarin alle groepen vertegenwoordigd zijn. De leden van de raad komen één keer per vijf weken bij elkaar. Ze vertellen wat er in de groepen leeft, brengen namens hun eigen groep onderwerpen ter bespreking in en zoeken samen naar oplossingen. De directeur van onze school is bij alle vergaderingen aanwezig.

Met enige regelmaat krijgen de kinderen een schoolbericht mee naar huis. De schoolberichten bevatten informatie over actuele ontwikkelingen en de schoolagenda.

Op de Molshoop wordt de TSO geregeld door het KinderKwartier. Onder begeleiding van de vrijwilligers en/of professionals is er voor kinderen de gelegenheid hun broodje te eten in een gezellige en rustige sfeer op school. De TSO heeft ‘eigen’ spel- en speelmateriaal voor binnen en buiten. Na het eten kunnen de kinderen nog even binnen of buiten spelen. De jongste kinderen worden weer naar hun lokaal teruggebracht.

De Molshoop Openbare Basisschool
Oosterweg 9/A