De Lichtwijzer Gereformeerde Basisschool

Wij zijn een gereformeerde school. Dat houdt in dat de Bijbel van kaft tot kaft leidend is in wat we doen. God is de bron van ons leven, denken en handelen. Hij inspireert ons en maakt ons creatief. Wij mogen dankzij Gods genade en het offer van Christus als vrije mensen leven. Doordat we zelf zoveel vergeving ontvangen, zijn we ook in staat, anderen te vergeven en fouten te erkennen. Dat maakt ons liefdevol naar elkaar. En dat maakt ons ook open naar buiten. Omdat we, zoals Jezus, in de wereld willen staan. Omdat we, als Gods kinderen, de wereld iets moois te bieden hebben.

Houdt van kinderen, omdat ze uniek zijn, door God gemaakt en geliefd.
Een kind is een kostbaar, uniek schepsel van God. Hij/zij verdient alle aandacht, geborgenheid en liefde. Ieder kind is op zijn of haar niveau succesvol. In de acht jaar dat een kind basisonderwijs krijgt, mag het daarvan genieten. Mag hij/zij leren, zich ontwikkelen, de ruimte krijgen. Mag hij/zij alles ontdekken: over de aarde, maar ook over de hemel. Zo wordt hij/zij toegerust tot de taak die elk kind van God gekregen heeft: Gods Koninkrijk en Zijn gerechtigheid zoeken.

Houdt van kwaliteit: onderwijs dat de kinderen goed toerust voor hun taak in de wereld.
Gereformeerd onderwijs moet goed onderwijs zijn. Onze leerkrachten die goed opgeleid zijn, die de ontwikkelingen in het onderwijs en in de wereld op de voet volgen, die hart hebben voor hun vak. Die graag samen met de ouders met liefde en geduld de kinderen onderwijzen en toerusten voor het leven in deze maatschappij.

Houdt van ruimte: een prettige, open sfeer waardoor iedereen zich thuis voelt.
Iedereen kan van iedereen iets leren. Ouders, kinderen, leerkrachten: allemaal zijn we kinderen van één Vader. Met fouten en gebreken, met talenten en gaven. We zijn aan elkaar gegeven en willen in alle openheid en eerlijkheid met elkaar omgaan. Zo voelt iedereen zich veilig en wordt de school een prettige leeromgeving.

Expertises

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor De Lichtwijzer Gereformeerde Basisschool

• Inschrijven via de website
  • Bijles