Openbare Basisschool Darwin

Darwin is een openbare school. Iedereen is welkom zonder onderscheid naar godsdienst, levensbeschouwing of maatschappijvisie.

Darwin, onderzoeker, wetenschapper, reiziger heeft zich laten verwonderen. Hij is op onderzoek gegaan naar antwoorden en heeft daardoor de wereldvisie veranderd. Wij hebben de overtuiging dat alle kinderen nieuwsgierig zijn en de wereld willen ontdekken, net als wetenschappers. Kinderen stellen voortdurend vragen over de wereld, bedenken verklaringen voor wat ze zien en ervaren. Zo krijgen ze grip op de wereld. Op Darwin sluiten we aan bij de nieuwsgierigheid van kinderen naar de wereld waarin ze leven. De verwondering staat voorop: Op Darwin begeleiden we de kinderen bij hun ontdekkingsreis.

Darwin is gestart in augustus 2010 en is voortgekomen uit een fusie van de Wingerd en de Kajuit. De school wordt bezocht door ongeveer 200 kinderen. Die kinderen wonen vooral in de wijk Pannenschuur, maar Darwin wordt ook bezocht door kinderen van buiten de wijk.

Expertises

Openbare Basisschool Darwin