Geopend tot 12.30

basisscholen - De Brink RK Basisschool - kaartoverzicht

De Brink RK Basisschool

Basisschool De Brink is een basisschool gelegen in de kern van het dorp Ottersum. We willen dat zoveel mogelijk kinderen onze school kunnen bezoeken. Wij kiezen ervoor om onze kinderen te groeperen in leeftijdsgroepen en werken tijdens onze lessen met het gedifferentieerde instructiemodel en volgens het principe van structureel coöperatief leren. Het zelfstandig werken vindt u in al onze groepen terug waarmee we onze kinderen goed voorbereiden op het voortgezet onderwijs.

Basisschool “De Brink” is een reguliere basisschool. De school is gelegen aan De Brink te Ottersum en bestaat sinds 1985, na een samengaan van de voormalige kleuterschool “De Woelige Brink” en de lagere school “Sint Jozef”.

Alle kinderen, ongeacht de geloofsovertuiging, zijn welkom bij ons. Op school staat respect en tolerantie tegenover iedere medemens hoog in het vaandel.

Samen met acht andere basisscholen en een school voor speciaal basisonderwijs in de gemeentes Gennep en Mook, ressorteren wij onder het bestuur van “De Stichting Katholiek Onderwijs Maas en Niers”.

De Brink is een school waarin je de onderlinge verbondenheid kunt voelen. Dit is tevens terug te vinden in de vorm van het gebouw. De school is rond en je waant je op een dorpsplein: De Brink van een dorp.

Voor meer informatie verwijzen we u graag naar onze schoolgids die ook op de website te vinden is.

Open
Sluit om 12.30