Het Kofschip

Het Kofschip is een middelgrote katholieke basisschool in Ouderkerk aan de Amstel, waar deskundige en betrokken collega’s dagelijks het onderwijs aan kinderen verzorgen.

Onze primaire taken bestaan uit het verzorgen van onderwijs, zorg en opvoeding.
Daarnaast zorgt de school ook voor de aansluiting met de buitenschoolse opvang.

Wij dragen het katholieke geloof op een gematigde manier uit en laten de kinderen daarnaast kennismaken met andere geloven en levensbeschouwingen.

Het Kofschip ziet het als haar taak om kinderen op onderwijskundig en sociaal emotioneel gebied goed op hun toekomst in het voortgezet onderwijs en de maatschappij voor te bereiden.

Centraal in ons handelen staat het welbevinden van het kind. Een kind is meer dan alleen de leerresultaten die het behaalt. De sociaal emotionele ontwikkeling speelt daarbij een grote rol. Door kinderen in een veilige en uitdagende omgeving te laten spelen, werken en leren zorgen wij ervoor dat zij zich zo goed mogelijk kunnen ontwikkelen.

Wij vinden het belangrijk dat kinderen, ouders en teamleden op een prettige manier met elkaar omgaan. Daarbij spelen wederzijds vertrouwen, veiligheid, waardering, aandacht en respect voor elkaar, een belangrijke rol.

Wij streven naar een open klimaat waarin teamleden en ouders met elkaar in dialoog zijn over de ontwikkeling van de kinderen en de zorg die zij nodig kunnen hebben.

Samen dragen we die verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van de kinderen.

Als school verzorgen wij kwalitatief goed onderwijs dat aan de kerndoelen voldoet. Naast basisvakken als taal, lezen, rekenen en wereldoriëntatie besteden wij structureel aandacht aan sociale, culturele, expressieve en sportieve activiteiten.

Wij sluiten in ons onderwijs, binnen ons leerstofjaarklassensysteem, zoveel mogelijk aan bij de individuele ontwikkeling en behoeften van de kinderen.

Wanneer kinderen extra zorg nodig hebben, worden zij - zover dat in onze mogelijkheden ligt - binnen onze schoolorganisatie geholpen.

Om onze missie optimaal te kunnen uitdragen, evalueren wij de kwaliteit van ons onderwijs structureel.

Als school streven we steeds naar het vergroten van onze deskundigheid door het werken aan persoonlijke ontwikkeling en schoolontwikkeling. Op deze manier verbeteren en borgen wij de kwaliteit van ons onderwijs, de zorg en opvoeding aan kinderen.

Regelmatig informeren wij alle betrokkenen over de ontwikkelingen in onze school.

Met vriendelijke groet,
Namens het team van Het Kofschip